cao

Hier kan je naar hartenlust vragen stellen, discussies openen of reageren
artikel 12, lid 4 a en b
Berichten: 28
Lid geworden op: 04-02-2011 14:51

cao

Bericht door artikel 12, lid 4 a en b » 18-02-2011 19:25

cao [size=18][/size]
[size=12][/size] ik zou wel eens keer iemand van personeelszaken willen spreken bv die hoofd personeelszaken robin bouwers. hij durft te beweren dat de hanos positief afwijkt ten opzichte van de CAO Groothandel in Horecaproducten 2010-2011.ik zou wel eens willen weten welke positieve afwijkingen? de regelmatige zes daagse werkweek is toch een negatieve afwijking?
maar voor zover ik weet heb ik nog nooit iemand van personeelszaken gezien, ook die robin bouwers niet, tenzij er iemand in de kantine zat van personeelszaken met pauze en wij niet weten wie het was.
trouwens de gil cao is op de meeste punten een stuk beter als de cao die de hanos hanteerd.
kent iemand nog meer voorbeelden waarin de hanos afwijk van de CAO Groothandel in Horecaproducten ?
voor zover ik weet hebben drie gewone werknemers van hanos apeldoorn deze robin bouwers wel gezien
Big Bill
Berichten: 30
Lid geworden op: 10-02-2011 21:03

Bericht door Big Bill » 18-02-2011 22:01

Hij heeft samen met Peter Derksen onze petitie in ontvangst genomen.
Een groot aantal collega's zijn niet op de hoogte van het recht op extra vakantiedagen bij bepaalde leeftijd. Hanos stelt de werkemers hier niet van op de hoogte en er wordt ook geen CAO-boekje uitgereikt. Bij mij rijst nu de vraag of de wettelijke leeftijd voor een extra vakantiedag niet op 45 jaar ligt in plaats van 55. In mijn geval betekent dat namelijk dat ik daar waarschijnlijk nooit aanspraak op zal kunnen maken. Het is best mogelijk, dat ik tegen die tijd allang niet meer bij Hanos werk.
apeldoorn
Berichten: 63
Lid geworden op: 15-02-2011 16:56

Bericht door apeldoorn » 19-02-2011 09:26

hallo artikel
je hebt helemaal gelijk
ik had een verkeerde cao te pakken
artikel 12, lid 4 a en b
Berichten: 28
Lid geworden op: 04-02-2011 14:51

Bericht door artikel 12, lid 4 a en b » 19-02-2011 10:51

dit vondt ik in de CAO Groothandel in Horecaproducten 2010-2011
op welke cao doelt apeldoorn?
Artikel 21
EXTRA VAKANTIEDAGEN
1. Het recht op extra vakantiedagen in verband met de lengte van het dienstverband én in
verband met leeftijd wordt effectief op de eerste dag van de maand waarin dit recht is
ontstaan. Van de hierna in het tweede en derde lid van dit artikel opgenomen regelingen,
geldt slechts de regeling die voor de werknemer het meest gunstige resultaat oplevert.
2. Het recht op extra vakantiedagen in verband met de lengte van het dienstverband bedraagt
met inachtneming van het eerste lid van dit artikel:
a. bij een dienstverband van 10 jaar: 1 dag;
b. bij een dienstverband van 20 jaar: 2 dagen;
c. bij een dienstverband van 30 jaar: 3 dagen;
d. bij een dienstverband van 40 jaar: 4 dagen.
3. Het recht op extra vakantiedagen in verband met leeftijd bedraagt met inachtneming
van het eerste lid van dit artikel:
a. bij een leeftijd van 55 tot en met 59 jaar: 1 dag;
b. bij een leeftijd van 60 tot en met 64 jaar: 2 dagen.
Apacheflyer
Berichten: 59
Lid geworden op: 27-01-2011 19:25

Bericht door Apacheflyer » 20-02-2011 17:20

[quote="Big Bill"]Hij heeft samen met Peter Derksen onze petitie in ontvangst genomen.
Een groot aantal collega's zijn niet op de hoogte van het recht op extra vakantiedagen bij bepaalde leeftijd. Hanos stelt de werkemers hier niet van op de hoogte en er wordt ook geen CAO-boekje uitgereikt. Bij mij rijst nu de vraag of de wettelijke leeftijd voor een extra vakantiedag niet op 45 jaar ligt in plaats van 55. In mijn geval betekent dat namelijk dat ik daar waarschijnlijk nooit aanspraak op zal kunnen maken. Het is best mogelijk, dat ik tegen die tijd allang niet meer bij Hanos werk.[/quote]

Dat van die extra vrije dagen staat in het CAO boekje. Lees hem nog maar eens na.
Staat er in.
Eat my dust!!
Apacheflyer
Berichten: 59
Lid geworden op: 27-01-2011 19:25

Bericht door Apacheflyer » 20-02-2011 17:21

[quote="artikel 12, lid 4 a en b"]dit vondt ik in de CAO Groothandel in Horecaproducten 2010-2011
op welke cao doelt apeldoorn?
Artikel 21
EXTRA VAKANTIEDAGEN
1. Het recht op extra vakantiedagen in verband met de lengte van het dienstverband én in
verband met leeftijd wordt effectief op de eerste dag van de maand waarin dit recht is
ontstaan. Van de hierna in het tweede en derde lid van dit artikel opgenomen regelingen,
geldt slechts de regeling die voor de werknemer het meest gunstige resultaat oplevert.
2. Het recht op extra vakantiedagen in verband met de lengte van het dienstverband bedraagt
met inachtneming van het eerste lid van dit artikel:
a. bij een dienstverband van 10 jaar: 1 dag;
b. bij een dienstverband van 20 jaar: 2 dagen;
c. bij een dienstverband van 30 jaar: 3 dagen;
d. bij een dienstverband van 40 jaar: 4 dagen.
3. Het recht op extra vakantiedagen in verband met leeftijd bedraagt met inachtneming
van het eerste lid van dit artikel:
a. bij een leeftijd van 55 tot en met 59 jaar: 1 dag;
b. bij een leeftijd van 60 tot en met 64 jaar: 2 dagen.[/quote]

Die extra vrije dag kan ik dat terug vinden op mijn loonstrookje?? :?: :?:
Eat my dust!!
lodewijk
Berichten: 6
Lid geworden op: 30-01-2011 16:23

Bericht door lodewijk » 03-03-2011 16:39

[quote="Apacheflyer"][quote="artikel 12, lid 4 a en b"]dit vondt ik in de CAO Groothandel in Horecaproducten 2010-2011
op welke cao doelt apeldoorn?
Artikel 21
EXTRA VAKANTIEDAGEN
1. Het recht op extra vakantiedagen in verband met de lengte van het dienstverband én in
verband met leeftijd wordt effectief op de eerste dag van de maand waarin dit recht is
ontstaan. Van de hierna in het tweede en derde lid van dit artikel opgenomen regelingen,
geldt slechts de regeling die voor de werknemer het meest gunstige resultaat oplevert.
2. Het recht op extra vakantiedagen in verband met de lengte van het dienstverband bedraagt
met inachtneming van het eerste lid van dit artikel:
a. bij een dienstverband van 10 jaar: 1 dag;
b. bij een dienstverband van 20 jaar: 2 dagen;
c. bij een dienstverband van 30 jaar: 3 dagen;
d. bij een dienstverband van 40 jaar: 4 dagen.
3. Het recht op extra vakantiedagen in verband met leeftijd bedraagt met inachtneming
van het eerste lid van dit artikel:
a. bij een leeftijd van 55 tot en met 59 jaar: 1 dag;
b. bij een leeftijd van 60 tot en met 64 jaar: 2 dagen.[/quote]

Die extra vrije dag kan ik dat terug vinden op mijn loonstrookje?? :?: :?:[/quote]

Nee Die extra vrije dag is niet terug te vinden op de loonstrook.
Dat komt omdat Hanos Per maand vakantieuren/vrijuren geeft.
Als ik het goed heb zijn dat 200 uur per jaar 5 weken
artikel 12, lid 4 a en b
Berichten: 28
Lid geworden op: 04-02-2011 14:51

Bericht door artikel 12, lid 4 a en b » 20-03-2011 18:20

ik krijg 16,67 uur per maand met een 40 uurig contact. omgerekend naar een 45 uurig contact is dat afgerond 18,75 uur per maand,

ik heb iemand van 59 jaar zijn vakantie uren gezien, hij krijg 19,50 uur per maand met een 45 uurig contrackt, hij krijg dus 45 minuten per maand meer , als iemand anders met een 45 uurig contract, 45 minuten maal 12 maanden is 9 uur per jaar extra.

met andere woorden 9 uur is 1 dag extra
buf
Berichten: 31
Lid geworden op: 27-03-2011 15:03

Bericht door buf » 27-03-2011 18:02

bij de hanos is eigenlijk een nep cao, afesloten door een zogenaamde vakbond, de LBV , alleen de LBV heeft geen leden teminste geen leden die bij de hanos werkzaam zijn, wie geeft de LBV dan het recht om een cao af te sluiten namens de werknemers?
de LBV wordt door gewone vakbonden, zoals CNV,FNV, de unie ook NIET als vakbond erkend.
weten jullie waar de werknemers het geld wat ze missen naar toe ga? uiteindelijk naar de geheimzinige eigenaar jan van er horst met een volgens de quote geschate vermogen van 125 miljoen euro.
hij is een geldwolf ten koste van het personeel !
zelfs een andere bekende werkgever heeft tegen jan van der horst gezegd " ik ben ook een geldwolf maar NIET ten koste van mijn personeel"
maar jan van der horst heeft ook een landgoed aan de zwolseweg in apeldoorn met drie golfbanen, uiteindelijk door de gewone werknemers van de hanos betaald
Apacheflyer
Berichten: 59
Lid geworden op: 27-01-2011 19:25

Bericht door Apacheflyer » 27-03-2011 19:12

[quote="buf"]bij de hanos is eigenlijk een nep cao, afesloten door een zogenaamde vakbond, de LBV , alleen de LBV heeft geen leden teminste geen leden die bij de hanos werkzaam zijn, wie geeft de LBV dan het recht om een cao af te sluiten namens de werknemers?
de LBV wordt door gewone vakbonden, zoals CNV,FNV, de unie ook NIET als vakbond erkend.
weten jullie waar de werknemers het geld wat ze missen naar toe ga? uiteindelijk naar de geheimzinige eigenaar jan van er horst met een volgens de quote geschate vermogen van 125 miljoen euro.
hij is een geldwolf ten koste van het personeel !
zelfs een andere bekende werkgever heeft tegen jan van der horst gezegd " ik ben ook een geldwolf maar NIET ten koste van mijn personeel"
maar jan van der horst heeft ook een landgoed aan de zwolseweg in apeldoorn met drie golfbanen, uiteindelijk door de gewone werknemers van de hanos betaald[/quote]

Zo ken ik ook een baas, de baas van mijn buurman, kan misschien wel een verre familielid van Van Der Horst zijn. Deze man is ook een geld wolf. Zo houdt hij uren in van werknemers, mensen die in de deeltijd zitten drukt hij ook weer geld achterover. Zo maakte mijn buurman overuren in de deeltijd. Deze overuren drukt hij dus achterover, daar kan hij weer een nieuw huis van bouwen of de nieuwste, duurste Mercedes Benz kopen.
VUILE GLUIPERT. (Hij heeft ook een bedrijf in Apeldoorn) Zal wel aan de ligging liggen, hahahahaha.
Eat my dust!!
Plaats reactie